Statutul UNIFERO

UNIFERO, Inc.
UNIUNEA INTERNATIONALA A FEMEILOR ROMANE
International Union of Romanian Women


Capitolul I. Denumirea, scopul, obiectivul, si durata asociatiei
Art. 1 - Denumirea asociatiei este UNIUNEA INTERNATIONALA A FEMEILOR ROMANE, Inc., de asemenea numita si International Union Of Romanian Women, Inc.
Adresa: 4422 Sheila Court, Lilburn, GA 30047-3630, USA; adresa corespondenta: PO Box 3766 Lawrenceville Hwy, Lilburn, GA 30048, USA.
UNIFERO este o organizatie umbrela non-profit (ONG/NGO), inclusiv reteaua (network) aferenta de organizatii si persoane fizice de pretutindeni interesate/implicate in promovarea si sustinerea drepturilor femeilor in general si a femeilor romane in special, in tara si strainatate. Organizatiile membre in UNIFERO isi pastreaza deplina identitate si independenta de actiune.
Viziunea noastra: respectarea femeii romance ca fiinta demna, recunoasterea particularitatilor si atributiilor specifice, si includerea ei ca partenera egala cu barbatul in toate problemele actuale si de perspectiva ale Romaniei, ale umanitatii in general.
Art. 2 – Scopul
2.a. Scopul UNIFERO este acela de a monitorizarea diversele aspecte ale vietii femeilor romane in strainatate in general cat si in tara, in particular, punand in valoare elementele pozitive si implicandu-se in rezolvarea celor negative. Pentru aceasta, UNIFERO va dezvolta contacte operative cu autoritatile autoritatile statului roman, ale altor tari, precum si organizatii internationale, va urmari modul de mediatizare a situatiilor deosebite, va sprijini juridic, material, financiar si moral rezolvarea situatiilor aparute.
2.b. UNIFERO isi propune sa promoveze realizarile deosebite ale femeilor romane in toate domeniile, facindu-le cunoscute atit intern cit si extern.
2.c. Organizatia va acorda consultanta pe probleme specifice prin departamentele sale pentru:
* Recuperarea demnitatii femeilor aflate la un nivel inferior de civilizatie (nivel de trai, educatie, etc.)
* Sprijinirea femeilor care isi cresc singure copiii
* Dezvoltarea unor programe de protectie sociala si recuperare in special a femeilor care au folosit alcool sau alte droguri, a femeilor abuzate sexual, a celor gonite din domiciliu
* Recuperarea/obtinerea de compensatii pentru femeile prejudiciate si abuzate la locul de munca, si a celor care isi pierd serviciile
* Sustinerea drepturile femeilor aflate in situatie sau risc de marginalizare cum ar fi:
• Femeile apartinind unor minoritati entice
• Femeile varstnice
• Femeile din mediul rural
Art. 3 - Obiectiv
UNIFERO va actiona pentru obtinerea/aplicarea drepturilor femeilor din Romania si a romancelor din lume, si anume:
3.a. dreptul femeilor romane la pastrarea identitatii si culturii tarii de origine
3.b. dreptul exprimarii in limba materna in orice imprejurare
3.c. dreptul la scoli, mass media si lacasuri de cult in limba romana
3.d. acces la servicii educationale, de formare, profesionale, sociale, de sanatate, si care adreseaza problemele familiei, mamei si copilului, de informare referitoare la egalitatea in drepturi pentru femei si pentru barbati
3.e. sprijin pentru femeile romane din partea guvernele tarilor in care se afla
3.f. In acest scop, UNIFERO isi propune:
* sa creeze un network pentru facilitarea contactului permanent intre membrii sai precum si intre UNIUNE si organizatiile internationale si nationale similare din tarile respective
* sa lucreze in parteneriat cu resortul de profil din cadrul Guvernului Romaniei si al guvernelor tarilor in care se afla femei romane
* sa promoveze realizarile membrilor sai
* sa reprezinte in relatiile cu organizatiile guvernamentale si neguvernamentale romane, europene si internationale proiectele si programele specifice Uniunii pe care membri sai le propun
* sa participe la imbunatatirea legislatiei in vigoare (norme si specificatii)

Art. 4. - Durata de functionare a Uniunii este nelimitata.

Capitolul II. Patrimoniul asociatiei

Art. 5. - Patrimoniul initial al asociatiei se constituie din suma depusa de membrii fondatori ai acesteia care va consta din $100.00 de persoana.
Art. 5’ - In contul patrimoniului asociatia poate primi donatii sau contributii de la persoane juridice sau fizice.
Art. 6. - Veniturile organizatiei
6.a. Veniturile pot fi realizate din: cotizatiile (cuantumul si modul de colectare se va stabili la Concresul de constituire) / donatiile membrilor; donatii, sponsorari sau venituri rezultate din activitati economice directe; venituri provenite din granturi, din participari la proiecte internationale ; In acest sens, Liga poate primi legate, granturi, subventii, sponsorari, donatii, burse si alte fonduri. Sursele lor pot fi persoane fizice sau juridice din tara si din strainatate, donatori (membri sau nemembri), alte organizatii neguvernamentale romanesti, autoritatile guvernamentale locale sau centrale, institutii, organizatii umanitare si caritabile, societati comerciale, alte institutii guvernamentale sau neguvernamentale internationale.
Art. 7. - Uniunea poate desfasura orice alte activitati economice directe, daca acestea au caracter accesoriu si sunt in stransa legatura cu scopul principal al persoanei juridice.

Capitolul III. Membrii UNIFERO

Art. 8. - Membri ai Uniunii pot fi femei de orice cetatenie precum si organizatii si persoane individuale care respecta Statutul ei.
Art.9. - Persoanele care au merite deosebite in sustinerea si atingerea telurilor promovate de Uniune pot deveni membri de onoare, prin votul Adunarii Generale, la propunerea Biroului Director BD.
Art. 10. - Calitatea de membru se aproba de catre BD, in baza unei cereri de adeziune insotita de o scrisoare de motivare si de un CV.
10.a. Pierderea calitatii de membru al Uniunii se poate face prin renuntarea la aceasta calitate de catre membrul sau prin excluderea dintre membrii asociatiei in urma hotaririi adunarii generale, la abateri repetate la propunerea BD, atentionat de Departamentul de Etica.
10. b. BD poate decide sistarea activitatii unui membru pina la intrunirea Adunarii Generale.
Art. 11. - Drepturile membrilor Uniunii
Sa aiba acces prioritar la resursele organizatorice ale UNIFERO, beneficiiind de orice forma de sprijin acordat de aceasta.
Sa participe la intrunirile Adunarii Generale si ale Conferintei Anuale, sa aleaga si sa fie alesi la toate nivelele, sa participe activ la viata de organizatie
Sa participe la schimburi si conferinte organizate de Uniune cu organizatii similare din strainatate si din tara.
Art. 12. - Obligatiile membrilor UNIFERO
Sa respecte litera si spiritul Statutului.
Sa promoveze prin orice mijloc principiile si scopurile organizatiei
Sa promoveze relatiile pozitive intre membrii organizatiei.

Capitolul IV. Administrarea organizatiei

Art. 13. - Adunarea generala
13.a. Adunarea generala (A.G.), constituita din toti membrii organizatiei, este organul suprem de conducere al acesteia. Ea se intruneste in fiecare an in sesiuni ordinare. A.G. se intruneste in sesiune extraordinara la solicitarea a 1/3 dintre membrii, la cererea (BD), sau a Comisiei de Cenzori.
13.b. Data, ora, locul si ordinea de zi cuprinzand si detalii cu privire la problemele in care urmeaza a fi luate hotarari prin vot, vor fi anuntate in scris, tuturor membrilor A.G. de catre Presedinte, in numele BD, cu cel putin doua saptamani inainte de data desfasurarii Adunarii. In acest scop A.G. are urmatoarele atributii :
13.b.1. Aproba si modifica statutul asociatiei;
13.b.2. Alege prin vot secret Presedintele, responsabilul Comisiei de Etica , un Trezorier si trei Cenzori
13.b.2 bis. Aproba prin vot deschis componenta nominala a BD propusa de Presedintele ales.
13.b.3. Alege membrii Comisiei de Cenzori. La prima intilnire, Comisia isi alege presedintele
13. b.3 bis. Aproba raportul anual al BD, Raportul Comisiei de Cenzori, si al Comisiei de Etica; descarca gestiunea financiara
13.b.3 bis. Aproba planul de actiuni si proiectul de buget pe perioada viitoare
13.b.4. Aproba infiintarea si desfintare de filiale;
13.b.5. Prin reprezentantii sai, aproba sau demite membrii organizatiei, pe baza unor propuneri de evaluare concrete aprobate de BD la sugestia Comisiei de Etica;
13.b.6. Poate hotari, la propunerea membrilor fondatori, dizolvarea si lichidarea organizatiei, si stabileste destinatia bunurilor ramase dupa lichidare;
13.c.1. Fiecare membru al Uniunii dispune de un vot in adunarea generala. La inscriere, membrii juridici vor preciza numarul de membrii. Numarul de voturi al fiecarui membru juridic este stabilit de BD
13.c.2. Dreptul de vot se exercita direct sau prin imputernicire (proxi).
13.c.3. Cvorumul necesar pentru desfasurarea unei A.G. (ordinare sau extraordinare) este de 50% din totalul votantilor + 1 ( inclusiv persoanele reprezentate)
13.c.4. Votul A.G. este considerat valabil daca intruneste jumatate plus unul din voturi. Hotararile A.G. se iau fie prin vot deschis, prin vot secret, sau prin consens.
13.c.5. A.G. este condusa de catre Presedintele Uniunii sau, in absenta acestuia, de catre Secretarul General. Presedintele numeste, dintre membri, un secretariat al adunarii, care intocmeste procesul verbal si atunci cind este cazul, o comisie de numarare a voturilor.
La inceputul fiecarei adunari, membrii participanti semneaza o foaie de prezenta. Procesul verbal al adunarii extraordinare care are pe ordinea de zi modificarea statului se intocmeste in forma legalizabila.
Art. 14. - Biroul Director
Biroul Director (BD) este organul executiv de conducere al Uniunii, format din: Presedinte, Secretarul General si Responsabilii de departamente (Un total de 11 membri).
BD asigura transpunerea in practica a hotararilor A.G. si a planului de activitati aprobat.
Biroul Director are urmatoarele atributii:
a. Asigura conducerea operativa a activitatii asociatiei intre sedintele adunarii generale si realizeaza punerea in aplicare a hotaririlor A.G.;
b. Propune obiectivele si programul de activitati curente pentru perioadele dintre intrunirile anuale / conferinte ale Uniunii, luand decizii si actionand pe baza de vot al majoritatii;
c. Numeste reprezentanti pe linga autoritatile guvernamentale internationale si romane
d. Propune stabilirea filialelor in alte zone geografice
e. Decide afilierea si conditiile de afiliere la alte organizatii
f. Incheie acte juridice in numele si pe seama asociatiei
g. Aproba sau respinge aderarea ulterioara in asociatie a altor persoane fizice sau juridice, precum si retragerea din asociatie;
h. Propune excluderea din asociatie, in conditiile prevazute de statut
i. Asigura intocmirea si prezentarea catre adunarea generala a raportului de activitate pe perioada anterioara, a executarii bugetului de venituri si cheltuieli al asociatiei, a bilantului contabil, a proiectului bugetului de venituri si cheltuieli si a proiectului programelor asociatiei pe care le supune spre aprobare adunarii generale;
j. Exercita orice alte atributii stabilite de A. G.
k. Biroul Director rezolva problemele asociatiei cel putin prin intilniri pe net. Sedintele Biroului Director sunt statutare in prezenta a jumatate + 1 din membri sai, iar deciziile se iau cu votul a jumatate + 1 din cei prezenti
l. Hotaraste cu majoritate de 2/3 convocarea A.G. extraordinare
m. Stabileste numarul de voturi pe care il are fiecare organizatie membra a Uniunii.

Presedintele (voteaza) are urmatoarele atributii:

a. Imediat dupa anuntarea rezultatului votului, Presedintele nou ales propune si supune aprobarii A.G. numele colaboratorilor pentru posturile de Secretar General, si responsabili de departamente, dintre propunerile primite din partea A.G.
b. Prezideaza intrunirile BD, raspunzind de activitatea acestuia; raspunde de aducerea la indeplinire a hotararilor A.G.
c. Presedintele Uniunii reprezinta organizatia in fata autoritatilor publice, in justitie si in relatiile cu terti, in evenimente importante, in fata organizatiilor internationale si in Romania.
d. Prezinta A.G. raportul activitatii organizatiei, planul de activitati si bugetul de cheltuieli pentru perioada urmatoare.

Secretarul General si Secretariatul (voteaza)

a. In decurs de maximum treizeci de zile dupa alegere, Secretarul general isi alege membrii Secretariatului si le repartizeaza functiile.
b. Coordoneaza activitatea BD, a departamentelor Uniunii precum si aplicarea deciziilor A.G. si B.D.
c. Asigura redactarea documentelor care vor fi supuse dezbaterii A.G. si B.D., si arhivarea tuturor documentelor
d. Se ocupa cu probleme de evidenta si circulatia informatiei si este responsabil pentru strangerea de fonduri si pentru redactarea cererilor de finantare si granturi.
e. Redacteaza proiectul raportului anual si il supune aprobarii BD
f. Elaboreaza si supune aprobarii BD regulamentul de ordine al organizatiei
g. Prezinta BD un raport anual scris inaintea fiecarei intalniri, informand membrii asupra problemelor curente, activitatilor in desfasurare in prezent, si coordoneaza elaborarea planului de activitati pe perioada urmatoare.
Responsabilii de Departamente coordoneaza actiunile acestora (voteaza)

Trezorierul - sau Responsabilul Departamentului financiar-contabil (voteaza) este numit de A.G. si intocmeste raportul executarii bugetului de venituri si cheltuieli; in colaborare cu BD intocmeste planul financiar precum si proiectul de venituri si cheltuieli, le supune aprobarii BD dupa care le prezinta in fata A.G.
Art. 14’. Pe linga Biroul Director va functiona si o sectiune de consilieri onorifici (nu voteaza)
Art. 15. - Comisia de cenzori (nu voteaza)
15.a. Controlul gestiunii patrimoniului asociatiei este asigurat de trei Cenzori, alesi de A.G. dintre membrii Uniunii.
15.b. Comisia de cenzori certifica bilantul contabil si bugetul de venituri si cheltuieli, in vederea supunerii acestora spre aprobare Adunarii Generale si propune descarcarea de gestiune a consiliului de administratie.
15.c. Comisia de cenzori poate solicita, cu acordul scris a cel putin doi dintre membrii sai, convocarea unei adunari generale extraordinare, pentru a semnala gestiunea incorecta a patrimoniului asociatiei de catre consiliul de administratie.
15.d. Comisia de Cenzori la sesizarea oricarui membru sau prin autosesizare, poate verifica operativ diferite aspecte finaciar contabile si propune BD masuri pentru remediere
Art. 16. Departamente
Departamentele si Comisiile Uniunii realizeaza functiile executive ale organizatiei.
Pentru punerea in practica a obiectivelor ei, Uniunea va avea urmatoarele departamente:
16.a. Asistenta si Programe (pentru toate categoriile de beneficiare mentionate anterior)
16.b. Adunare de fonduri - Documentare
16.c. Relatii internationale-organizatii internationale, intercomunitare/guverne; Legatura cu organismele de stat internationale si romanesti, cu organizatii cu interes similar si comunitati romanesti de peste hotare
16.d. Organizare-Logistica-Control
16.e. Tineret/Educatie/Nivel de trai - civilizatie/Cultura
16.f. Imagine/Purtator de Cuvint
16.g. Financiar/Contabilitate
16.h. Etica: Se infinteaza pentru a contribui la armonizarea relatiilor dintre membri. Comisia de etica va interveni acolo unde limbajul verbal sau scris va cuprinde denigrari si atac la persoana si cand comportamentul unui membru individual / organizatie devine nociv organizatiei. Sanctiunile propuse de Comisie pot fi de la vot de blam public, suspendarea de pe lista de discutii, si pina la excluderea persoanei/organizatiei din Uniune. Propunerile trebuie votate de Biroul Director si aprobate de A.G.
16.i. Afaceri
Art. 17. Organizatia se poate dizolva prin hotararea A.G. In termen de 15 zile de le data sedintei de dizolvare, procesul-verbal, in forma autentica, se depune la judecatoria in a carei circumscriptie teritoriala isi are sediul pentru a fi inscris in Registrul asociatiilor si fundatiilor.
Art. 18. In cazul dizolvarii organizatiei, bunurile ramase in urma lichidarii nu pot fi transmise catre persoane fizice. Aceste bunuri pot fi transmise catre persoane juridice de drept privat sau public cu scop identic sau asemanator, metodologia de transmitere urmand a fi stabilita de BD al Uniunii prin actul prin care se hotaraste incetarea activitatii.

Capitolul V : FILIALE si SUCURSALE

Art. 19. Uniunea poate infiinta in tara si in strainatate filiale si sucursale.
Sucursalele si filialele vor avea personalitate juridica separata.
Art. 20. Uniunea poate numi reprezentanti in tara si in strainatate, pe langa diverse organisme nationale si internationale.
Art. 21. Filialele, sucursalele si reprezentantii Uniunii se infiinteaza, numesc si functioneaza pe baza propunerilor BD, si a aprobarii A.G. care are si competenta modificarii, dizolvarii, lichidarii si demiterii acestor structuri organizatorice.